Meme literari

He aprofitat que ja vaig un pèl més tranquil·la d'exàmens per a fer una entrada una mica diferent. Qui em conegui una mica ja sabrà que m'agrada molt llegir, i després d'haver vist aquest test al blog de la Clara, no me n'he pogut estar... i, la veritat, m'ho he passat la mar de bé recordant novel·les i escollint entre totes les que he llegit.

I vosaltres, heu llegit algun d'aquests llibres? Què us han semblat? Accepto (és més, exigeixo) recomanacions, ara que queda poc per les vacances! :)



L'últim llibre que he llegit: Strange case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde, de Robert Louis Stevenson, un clàssic al qual feia temps que li anava al darrere. Vaig trobar fa poc una edició bastant econòmica en anglès de Penguin Books, i no vaig dubtar en endur-me'l :)

Un llibre que va canviar la meva forma de pensar: La elegancia del erizo, de Muriel Barbery. Potser perquè el vaig llegir en 'hores baixes', però de seguida em va omplir d'optimisme...

L'últim llibre que em va fer plorar: No crec que trobi mai un llibre que em faci plorar tant com Marina, de Carlos Ruiz Zafón.

L'últim llibre que em va fer riure: Fever pitch ('Fiebre en las gradas'), de Nick Hornby. L'autor explica la seva experiència com a aficionat de l'Arsenal, fins al punt de convertir-se en un boig pel futbol, i explica anècdotes força divertides...

Un llibre deixat i que no m'han tornat: A sang freda, de Truman Capote.

Un llibre deixat que encara no he tornat: Si això és un home, de Primo Levi. Me'l va deixar la meva millor amiga...

Un llibre que tornaria a llegir: moltíssims! Segurament, El retrat de Dorian Gray, per alguna cosa és el meu preferit...

Un llibre per regalar a cegues: La ladrona de libros, de Markus Zsuzak. Em va encantar l'estil de l'autor i és una història que pot agradar a molta gent...

Un llibre que em va sorprendre per bé: El ángel caído, de Boris Akunin. La novel·la negra és un gènere gairebé desconegut per a mi, però és una història que, simplement, enganxa. Serà per la seva manera d'escriure, per personatges com el protagonista Fandorin, per l'ambientació de la Rússia pre-revolucionària. Però és al·lucinant.

Un llibre que vaig robar: si els e-books que m'he descarregat compten, l'últim ha estat -crec- La alargada sombra del amor de Mathias Malzieu.

Un llibre que vaig trobar perdut: cap, que jo recordi. Si em passés, segurament me'l quedaria.

L'autor del que tinc més llibres: J.K. Rowling, suposo, la saga de Harry Potter ha fet molt...

Un llibre valuós: per mi, Lolita de Vladimir Nabokov, que vaig llegir fa molt poc i també em va sorprendre molt gratament i que ha esdevingut un dels meus preferits.

Un llibre que fa temps que vull llegir: Come Dio comanda ('Com Déu mana'), de Niccolò Ammaniti. Ja em vaig llegir una altre novel·la d'aquest mateix autor, però aquesta feia temps que la buscava en llocs com Casa del Libro, i res de res. Al final el vaig aconseguir a una botiga duty-free de l'aeroport de Venècia, al mes de març... és un llibre que vull llegir-me amb molta calma, i que començaré tan bon punt acabi exàmens.

Un llibre que prohibiria: prohibir-ne, no en prohibiria cap. Vaig acabar avorrint els llibres de Moccia, i els de la Meyer, per posar algun exemple. Però si aquest tipus de novel·les aconsegueixen fer que la gent llegeixi, jo encantada!

El proper llibre que vaig a llegir: Acabo de començar La conjura de los necios, de John Kennedy Toole. El proper, suposo, serà Por quién doblan las campanas, de Hemingway... :)

1 comentaris:

Clara ha dit...

Feia dies que no entrava al blogger i no havia vist el teu meme, sorry. Sembla que no, però quan el fas és divertit anar pensant quin llibre posar a cada banda, oi? ;P

M'apunto alguns dels llibres que comentes, com el de "El ángel caído" o el de "Lolita" (aquest el tinc pendent de fa temps). I també els de Hemingway!

:)